loading...
روغن موتور
سوگول بازدید : 93 شنبه 30 فروردین 1399 نظرات (0)

۱_ روغن سنتی ممتاز premium conventional oil :

این روغن یعنی روغن سنتی ممتاز یکی از روغن ها برای ماشین های متداول و استاندارد به شمار می آید، و در غلظت های متفاوت هم عرضه می گردد، هرچند که اگر به کاتالوگ شرکت سازنده خودرو که در اختیار شما قرار داده شدهاست توجه فرمایید نوع ۵W-20 و۵W-30 را به خربداران پیشنهاد کرده، اما برای جاده های هموار و وسائل نقلیه ی سبک این روغن یکی از بهترین روغن های موجود است. تعویض مداوم فیلتر روغن مهمترین عامل دوام این روغن است، که مطابق نظر سازنده روغن بایستی حد اقل ۶ ماه یک بار تعویض شود.

۲_ روغن تمام مصنوعی full synthetic oil :

این روغن مختص خودروهایی است که پیشرفته و قدرتمند هستند، و در ترکیبات آن شما هیچ روغن طبیعی را پیدا نخواهید کرد، به طور کامل به صورت مصنوعی و در آزمایشگاه تهیه و تولید می گردد، از خصوصیت شاخص این نوع روغن ها می توان به توانایی تطبیق آنها در شرایط سخت و گرما و سرمای شدید اشاره نمود، لذا برای خودرو های گران قیمت و نیز اتومبیل هایی که نیازمند این هستند که وزن زیادی را تحمل کنند کاربرد دارد، این روغن نسبت به سایر روغن ها بسیار گران تر است و مورد نیاز هر خودرو نمی باشد. چه بسا روغن ساده تر برای یک ماشین سبک و متداول تر بهتر از روغن های مصنوعی عمل کند و مقرون به صرفه تر باشد لذا علی رقم فواید همه گیر نیست.

لینک خرید روغن موتور خوب و با کیفیت: https://exirgroup.com/total-oil/

همچنین برای خودرو های گران قیمت و نیز خودرو هاییی که نیازمند تحمل وزن زیادی هستند کاربرد دارند. سوالی که در این قسمت مطرح است این است که چرا همه ی رانندکان از این روغن استفاده نمیکنند؟ پاسخ این است که این روغن نسبت به سایر روغن ها بسیار گران قیمت تر است و مورد نیاز هر خودرو نیست. چه بسا روغن ساده تر برای یک ماشین سبک و متداول تر بهتر از روغن های مصنوعی عمل کند و مقرون به صرفه تر باشد.

۳_ روغن نیمه مصنوعی synthetic blend oil :

ترکیباتش مشابه روغن مصنوعی است و تنها تفاوتی دارد که وجود مقداری روغن ارگانی در آن است، در کل این روغن موتور برای عزیزانی که ماشین نیمه سنگین یعنی وانت و یا شاسی بلند ها را دارند توصیه می شود، و علت هم این است که بدلیل وزن زیاد اگر روغن موتور سنتی در موتور ماشین های شاسی بلند بریزید بعد ازمدتی متوجه خواهید شد که روغن موتور کم کرده است. این روغن قیمت پایین تری نسبت به روغن مصنوعی داشته و برای بیشتر خودرو ها روغن بسیار مناسبی می باشد.

۴_ روغن های مسافت طولانی higher mileage oil :

اسم این روغن موتور شاید تعریفی زیبا برای آن باشد، چرا که در یک جمله ساده کاربرد این روغن را بیان می کند، اما در تکمیل باید گفت که در صورتی که خودرویی قدیمی با مسافت طی شده ی بیشتر را می رانید، طبیعتا متوجه لکه های روغن موتور در پارکینگ خود شده اید. باید بگوییم که این نشتی روغن موتور علتش آب بند نبودن میل لنگ می باشد، که در مدت طولانی تحت تاثیر روغن موتور نا مناسب بوده است. اگر انتخاب شما این نوع روغن موتور است باز هم بهترین تصمیم این است که با متخصص قابل اعتماد و دلسوز مشورت نمایید.


کیلومتر کارکرد درج شده بر روی روغن موتور :

در مورد كيلومتر كاركرد درج شده بر روي بسته‌بندي‌ روغن بايد توجه داشت كه اين عدد، مسافت براي شرايط رانندگي نرمال است، زيرا كارايي موتور و نتيجتا طول عمر روغن موتور به فاكتورهايي بستگي دارد كه در تشكيل لجن سهيم هستند.

روغن توتال چیست؟

توتال کارخانه مخلوط کردن روغن های مدرن و روان کننده خود را که از لحاظ استراتژیک در منطقه کالوگا درفدراسیون روسیه قرار دارد افتتاح کرد. این کارخانه مخلوط و تولید روغن توتال اجازه می دهد تا تولید روغن های برتر خود را برای بازار روسیه بومی سازی کند. این کارخانه مجهز به سیستم ترکیبی کاملا خودکار و خطوط پر کننده ماوراء مدرن است. طیف گسترده ای از روان کننده های داخلی تولید شده، متناسب با بازار این صنعت و فراتر از آن سال 2018، دهمین سالگرد عملیات تاسیس این روغن محسوب میشود.

روغن روان کننده های توتال خط سوخت که به خودروهای تجاری و مسافری و همچنین وسایل نقلیه خارج از جاده اجازه می دهد مصرف سوخت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. علاوه بر بازار روسیه، توتال و وستوک قصد دارد محصولات خود را به تعدادی از کشورهای آسیای میانه و بلاروس ارسال کند تا بتواند پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته باشد. روغن های توتال طیف گسترده ای از روان کننده های صنعتی و همچنین مایعات مخصوص ، مواد افزودنی سوخت و سوخت های ویژه را به بازار عرضه می کند.

روغن توتال

برای حرکت صحیح هر موتور نیاز به روغن است. در حقیقت روغن توتال یک عنصر اساسی برای یک موتور است. چه روغن مصنوعی و چه ماده معدنی، روغن موتور نقش بسیاری دارد در بازیافت موتور کارایی بهینه خواهد داشت. در اینجا مهمترین مواردی که انتظار دارید را برایتان شرح میدهیم:

- روغن کاری: نقش اصلی روغن موتور توتال روانکاری متحرک یک موتور است که مدام در حال اصطکاک هستند. بنابراین اصطکاک را کاهش می دهد که در صورت عدم کنترل، تمایل به افزایش ساییدگی قسمت ها دارد.

- حک کننده: انرژی از دست رفته در اثر احتراق و اصطکاک بین قطعات مکانیکی باعث افزایش دمای موتور می شود. روغن کاری قطعات توسط روغن موتور کمک میکند تا بخشی از گرما از طریق مدار روغن کاری شود. این مایع کننده را تکمیل می کند، که فقط میتواند قسمت های خاصی از موتور را خنک کند.

- تمیز کردن: اگر چه روغن توتال شناخته شده است، قدرت تمیز کردن موتور نقش اساسی دارد. رسوبات میکروسکوپی در موتور ایجاد می شود و در حالت تعلیق باقی می ماند. آنها می توانند از گرد و غبار با مانده احتراق تشکیل شوند. بدون روغن موتور، باقیمانده موتور را مسدود کرده و عملکرد آن را کاهش می دهد. جریان روغن موتور بطور مداوم این ناخالصی ها را به فیلتر روغن منتقل می کند، جایی که آنها به دام می افتند و در نتیجه قادر به ایجاد رسوبات مضر در سطوح موتور نیستند.

- محافظت در برابر خوردگی: احتراق سوخت اسید خورنده ای را تولید می کند که میتواند به قطعات ازی موتور آسیب برساند. با افزودنی هایی که به روغن موتورهای مدرن اضافه شده است، سوختگی کند می شود. با این وجود، با گذشت زمان و در تماس با اکسیژن، روغن موتور ممکن است اکسید شود و دیگر نقش باز دارنده خوردگی آن را ایفا نکند. به همین دلیل روغن موتور باید به طور مرتب عوض شود.

- آب بندی: این روغن همچنین باعث افزایش آب بندی موتور و به طور خاص تر آب بندی پیستون ها و سیلندرها می شود. یک لایه محافظ بین قسمتهای مختلف واریز می شود و هرگونه ترخیص که ممکن است بوجود آید را آب بندی می کند.

خوب است بدانید برای اینکه روغن توتال واقعا در تمام اهداف خود خدمت کند، باید سطح آن را به طور منظم بررسی شود تا روغن در زمان مناسب تغییر یابد. روغن بیش از حد دیگر نقش خود را بازی نمیکند، که برای وضعیت عمومی موتور و قطعات آن مضر است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 710
  • بازدید کلی : 3,106